PROJEKT SZKOLENIOWY przez duże „P” – czyli podsumowanie największej, trzyletniej inicjatywy, skierowanej do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw!

Profesjonalne wsparcie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na terenie całej Polski było naszym głównym celem, a liczby, które podsumowaliśmy przy okazji zakończenia tego Projektu, przerosły nasze oczekiwania.” – takimi słowami całość Projektu komentuje jego autor – Paweł Biernat, prezes firmy Learn Power Group Sp. z o.o.

Dlaczego mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa? Pomysłodawca Projektu Szkoleniowego zauważa, że to właśnie w takich firmach tkwi potencjał i to one stanowią główne ogniwo gospodarki: płacą podatki, inwestują, dają miejsca pracy lokalnej społeczności.

Projekt powstał w odpowiedzi na badania, przeprowadzone na zlecenie Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN, w ramach projektu Poprawa Wizerunku Polskich Przedsiębiorców.

Wyniki badań jednoznacznie potwierdziły, że mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa nie dysponują budżetami pozwalającymi na stałą współpracę z agencjami marketingowymi i PR.

Z założenia Projektowi Szkoleniowemu przyświecały następujące cele:
budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku
– rozwój umiejętności i podniesienie kompetencji
– budowanie biznesowej świadomości
– wymiana doświadczeń między uczestnikami

Chcieliśmy dać uczestnikom możliwość udziału w szkoleniach dofinansowanych, dzięki którym mogli zostać wyposażeni w podstawową i niezbędną wiedzę z obszarów, których znajomość jest w dzisiejszych czasach niezbędna – tłumaczy Biernat.

Projektszkoleniowy.pl wystartował w styczniu 2013 roku i z założenia zaplanowany był na rok. Zainteresowanie szkoleniami prowadzonymi w ramach Projektu Szkoleniowego przedłużyło pierwotnie zakładany termin zakończenia o dwa lata.  Tematyka działań wspierających przedsiębiorców obejmowała e-marketing, sprzedaż, czy budowanie wizerunku. Jak podkreśla Paweł Biernat:

Szkolenia były prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę, praktyków, których wiedza poparta była wieloletnim doświadczeniem w branży. Przez te trzy lata współpracowaliśmy z około 10 trenerami. Ich doświadczenie umożliwiło przekazanie wiedzy w sposób jasny dla uczestników, z przykładami. 

Prócz profesjonalnych trenerów, wartość nadrzędną stanowiły rozwiązania logistyczne. Szkolenia realizowane były w całej Polsce – od Szczecina przez Warszawę, po Kraków, łącznie w 14 miastach na terenie kraju. Trenerzy przejechali 1,5 długości równika, czyli około 60 tysięcy km, szkoląc tym samym 1906 osób. Współpraca z 1626 firmami daje obraz realnej korzyści uczestników, którzy korzystali z całego cyklu prowadzonych szkoleń.

Trzy lata pracy nad Projektem Szkoleniowym przełożyło się na ponad 200 zrealizowanych szkoleń. Największym zainteresowaniem cieszyły się tematy związane z e-marketingiem:

Google AdWords – 42 szkolenia
Google Analytics – 28 szkoleń
Tajniki Skutecznego Pozycjonowania – 23 szkolenia
Facebook dla profesjonalistów – 22 szkolenia
Marketing 3.0 – marka bliżej konsumenta – 17 szkoleń

Z jakim odbiorem spotkał się Projekt? Liczby mówią same za siebie, a poniższe opinie uczestników, będące jedynie niewielkim wycinkiem spośród wielu ciepłych słów – są najlepszą rekomendacją:

„Skorzystałam z dwóch szkoleń organizowanych przez Learn Power Group: „Google AdWords” oraz „Technik skutecznego pozycjonowania” i oba zostały przeprowadzone przez świetnie przygotowanych trenerów i co najważniejsze praktyków, a nie teoretyków. Bezcenna okazała się dla mnie nie tylko przekazana wiedza, którą mogę wykorzystać w praktyce reklamując i rozwijając swój biznes, ale również podpowiedź, jak nie wpaść w pułapkę przeinwestowania w PPC czy też jak właściwie zlecić i za co płacić pozycjonerowi. Słowem, bardzo dobre szkolenia dla właścicieli i menedżerów firm, zwłaszcza z sektora MSP. Gorąco polecam.” 

Google AdWords, oraz Technik Skutecznego Pozycjonowania, Warszawa
Wspólnik, Studio grafiki wydawniczej Karandasz

„Odpowiadało mi dopasowanie przykładów do specyfiki grupy, najwięcej zyskałem na tych dotyczących sklepów internetowych.” 

Google Analytics, Katowice
Asystent zarządu, Leliwa Sp. z o.o.

”Bardzo ciekawe szkolenie, jestem pod ogromnym wrażeniem. Do tej pory zlecałam pozycjonowanie firmie zewnętrznej, a teraz szykuje się rewolucja.” 

Tajniki skutecznego pozycjonowania, Gdańsk  Współpracownik Perfectis

Projekt Szkoleniowy to praca wielu ludzi, dzięki którym możliwa była jego realizacja.  Trzy lata pracy nad Projektem przełożyło się na ponad 200 zrealizowanych szkoleń.

Co stoi za tym sukcesem? Zdecydowanie jeden cel i ludzie, pracujący nad jego osiągnięciem, profesjonaliści dbający o szczegóły każdego realizowanego szkolenia.

Chcieliśmy wyjść z inicjatywą do tych przedsiębiorstw, które budżetowo nie mogły pozwolić sobie na specjalistyczne szkolenia. Podnieśliśmy świadomość przedsiębiorców, którzy po wdrożeniu wiedzy zdobytej na szkoleniach – osiągnęli konkretne wyniki. Wiem, że spopularyzowaliśmy dotychczas niedostępne szkolenia jako formę networkingu podsumowuje Paweł Biernat.

Przedsięwzięcie wymagało zarówno dobrania odpowiedniej, wykwalifikowanej kadry, jak również umiejętności organizacyjno – logistycznych. Wszystko to z naczelną misją – dbaniem o uczestnika, indywidualnie, w bezpośrednim kontakcie. Taka organizacja zapewniła komfort klientom, którzy obdarzyli firmę zaufaniem i wdzięcznością, co stanowiło najlepszą rekompensatę za włożoną pracę wielu ludzi.