140x140

USŁUGA DOFINANSOWANA W RAMACH BUR

Reprezentujesz firmę do 250 osób? Wykorzystaj dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej na doradztwo i szkolenia. W zależności od województwa i wielkości firmy dofinansowanie wynosi nawet do 80% wartości usługi.

Dowiedz się więcej

O SZKOLENIU

Usługa realizowana jest tylko w formie szkolenia zamkniętego dla grup zorganizowanych. Może być również formą eventu motoryzacyjnego. Podczas szkolenia w 100% poświęcamy czas zagadnieniom praktycznym. Dla uczestników przewidziano program skupiony w 20% czasu na zajęciach teoretycznych i 80% czasu na zajęciach praktycznych. Program realizowany jest na kilku przygotowanych stanowiskach w obrębie infrastruktury Ośrodka Doskonalenia Techniki Jazdy (m.in. płyta poślizgowa, krąg poślizgowy, tory szkoleniowe). Poszczególne sekcje realizują założony program w kontekście realizacji celów i w odniesieniu do oczekiwanych rezultatów. Podczas szkolenia instruktorzy podchodzą do każdej z osób w bardzo indywidualny sposób.

Terminy realizacji i miejsca realizacji do ustalenia z naszym biurem obsługi klienta.

CELE BIZNESOWE SZKOLENIA

  • Zmniejszenie wypadkowości samochodów służbowych
  • Redukcja kosztów związanych z paliwem, eksploatacją i ubezpieczeniem pojazdów
  • Mniejsze koszty związane z absencją pracowników i wydatkami społecznymi
  • Brak konieczności wdrażania nowych pracowników (w przypadku absencji)
  • Ważny element prewencji i polityki BHP
  • Integracja grupy i budowa motywacji oraz zdrowej rywalizacji w grupie
  • Element polityki flotowej, strategii CSR i strategii marketingowej
  • Korzyści wizerunkowe i budowanie pozytywnej marki pracodawcy

CELE EDUKACYJNE SZKOLENIA

  • Zwiększenie praktycznych umiejętności kierowców i poprawa bezpieczeństwa jazdy w ekstremalnych warunkach drogowych lub przy zmiennych warunkach pogodowych.
  • Umożliwienie zdobycia osobistych doświadczeń związanych z wypadkowymi sytuacjami podczas jazdy samochodem.
  • Wyćwiczenie odpowiednich reakcji podczas wykonywania manewrów za kierownicą w różnych trudnych sytuacjach na drodze.
  • Poznanie własnych deficytów i praktycznych sposobów umożliwiających rozpoczęcie pracy nad zmianą złych nawyków za kierownicą.
  • Świadome zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO

  • Firm posiadających floty pojazdów osobowych, które dostrzegają potencjał rozwojowy w obszarze firmowej floty w kontekście kosztów, wypadkowości, BHP, CSR czy jakości, szybkości realizowanych usług.
  • Pracowników i właścicieli firm, którzy poruszają się często samochodem
  • Klientów, kontrahentów marek, dla których konotacja z wartościami bezpieczeństwa i odpowiedzialności na drodze ma kluczowe znaczenie

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

1. PRZYWITANIE

  • krótka interakcja z uczestnikami
  • indywidualne problemy kierowców/ oczekiwania uczestników
  • dotychczasowy przebieg praktyki na drodze

2. ZAJĘCIA TEORETYCZNE

  • prawidłowe operowanie kołem kierownicy
  • prawidłowe operowanie pedałami gazu i hamulca
  • systemy w samochodach: ABS, ESP, ASR i inne
  • poślizg nadsterowny i podsterowny

3. TESTY PSYCHOMOTORYCZNE

  • testy na aparaturze pracowni psychologicznej: analiza szybkości reakcji, refleks, koordynacja wzrokowo-ruchowa, postrzeganie odległości

4. PODSTAWOWY WARSZTAT Z PIERWSZEJ POMOCY NA DRODZE

Ćwiczenia połączone z teorią:

  • zawartość apteczki samochodowej
  • pozycja bezpieczna
  • opatrunki: urazy głowy, urazy kończyn, oparzenia
  • resuscytacja krążeniowo-oddechowa

5. POKAZ STATYCZNY – POZYCJA ZA KIEROWNICĄ

  • ustawienie odległości fotela od pedału hamulca i sprzęgła.
  • wykonanie pomiaru odległości fotela od koła kierownicy (nadgarstek)
  • opis funkcji zagłówka.
  • prawidłowy sposób zapięcia pasów – wysokość ustawienia pasów i funkcja pasa biodrowego oraz dbałość o bezpieczeństwo  własne i pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach.
  • prawidłowy uchwyt oraz prawidłowy układ rąk na kierownicy.
  • uzmysłowienie zagrożenia związanego z obecnością luźnych przedmiotów wewnątrz auta

6. SLALOMY

  • prawidłowa praca rąk na kierownicy
  • wodzenie wzrokiem – obserwacja drogi
  • prawidłowy sposób pokonania zakrętu
  • dobór i sposoby utrzymania prawidłowego toru jazdy podczas pokonywania serii zakrętów
  • dobór odpowiedniego przełożenia(bieg) na stabilność jazdy w zakręcie

7. TRENING OPANOWANIA POJAZDU W POŚLIZGU/HAMOWANIE

Wpływ czasu reakcji na wydłużenie drogi zatrzymania samochodu(droga reakcji + hamowanie). Wpływ wzrostu prędkości 30km/h 50km/h 70km/h na moment rozpoczęcia hamowania

  1. Hamowanie awaryjne z systemem ABS i zasada działania ABS
  2. Hamowanie awaryjne w zakręcie i poślizg podsterowny i nadsterowny za pomocą system EASYDRIFT
  3. Hamowanie awaryjne z ominięciem przeszkody (systemy ESP i ABS)
  4. Nagła zmiana pasa ruchu

8. TEST UMIEJĘTNOŚCI. KONKURENCJA SPRAWNOŚCIOWA

  • jazda na czas po wyznaczonym torze z wykorzystaniem zdobytych umiejętności
  • Renault Clio RS Pursuit czyli wyścig na dochodzenie samochodami Renault Clio RS  po wyznaczonym torze. Wyścig rozgrywany jest parami w systemie knock-out (przegrany odpada), tak aby rywale nie spotkali się ponownie w kolejnych rundach

9. PODSUMOWANIE/ROZDANIE CERTYFIKATÓW

  • wręczenie certyfikatów i wspólne pamiątkowe zdjęcie
  • wrażenia uczestników i zakończenie szkolenia

W trakcie szkolenia w harmonogramie przewidziano również czas na przerwę kawową dla uczestników i lunch.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA

Dzięki zastosowaniu systemu telemetrii (KDTS) znacząco wzrasta efektywność szkolenia. Dzięki generowanym z systemu raportom, nawet doświadczeni kierowcy, którzy nie są zainteresowani zmianą wyrobionych nawyków, dostrzegają zależność pomiędzy ich stylem jazdy a spalaniem.

EFEKTY MOŻLIWE DO OSIĄGNIĘCIA:

  • Zwiększenie praktycznych umiejętności kierowców i poprawa bezpieczeństwa jazdy w ekstremalnych warunkach drogowych lub przy zmiennych warunkach pogodowych.
  • Umożliwienie zdobycia osobistych doświadczeń związanych z wypadkowymi sytuacjami podczas jazdy samochodem.
  • Wyćwiczenie odpowiednich reakcji podczas wykonywania manewrów za kierownicą w różnych trudnych sytuacjach na drodze.
  • Poznanie własnych deficytów i praktycznych sposobów umożliwiających rozpoczęcie pracy nad zmianą złych nawyków za kierownicą.
  • Świadome zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
  • Zmniejszenie kosztów związanych z flotą i kosztów absencji pracowników oraz redukcja ewentualnych kosztów społecznych
  • Zmniejszenie wypadkowości floty
  • Podniesienie wskaźnika integracji grupy, jej motywacji do odpowiedzialnych zachowań oraz wzbudzenie ducha pozytywnej rywalizacji
  • Wzrost wartości wizerunkowych marki w kontekście bezpieczeństwa

WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU

  • Konieczne prawo jazdy.
  • Wymagana bezwzględna trzeźwość.
  • Szkolenia realizowane są na pojazdach klienta (w jednym pojeździe maksymalnie 4 uczestników) lub na pojazdach znajdujących się na wyposażeniu obiektów, z którymi pracujemy  (samochody z segmentu B, C, D i Cargo). Wszystkie pojazdy wyposażone są w komputery pokładowe rejestrujące parametry jazdy oraz systemy ABS i ESP. Jedynie element dodatkowy – KONKURENCJA SPRAWNOŚCIOWA – realizowana jest na sportowych samochodach Renault Clio RS.