140x140

USŁUGA DOFINANSOWANA W RAMACH BUR

Reprezentujesz firmę do 250 osób? Wykorzystaj dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej na doradztwo i szkolenia. W zależności od województwa i wielkości firmy dofinansowanie wynosi nawet do 80% wartości usługi.

Dowiedz się więcej

O SZKOLENIU

Ekologiczny marketing, jeszcze kilka lat w Polsce był niszowym tematem, nie zajmującym szczególnej uwagi marketerów. Wraz z rozwojem rynku, pojawieniem się nowych pokoleń konsumentów, wzrostem świadomości ekologicznej kupujących, marki uwzględniające aspekt środowiskowy przeszły z niszy do mainstreamu, również w Polsce. To sprawia, że marketerzy i osoby odpowiedzialne za rozwój marki nie mogą ignorować tego trendu. Coraz częściej biznes zastanawia się jakie wartości i cechy produktu może zaoferować konsumentom, którzy przy podejmowaniu decyzji zakupowej kierują się atrybutem „eko”. Ekologiczne marki stoją często przed wyzwaniem jak zakomunikować o produkcie, jak dotrzeć do konsumenta i jak kreować długofalową politykę ekologicznej marki? Co jest dziś absolutnym must have w budowaniu ekologicznej marki, a co jest tylko „zielonym mydleniem oczu”?  Jakie wartości wyznaje dziś mój klient i co moja marka ma mu w ich kontekście do zaoferowania? Szkolenie ma na celu sprowokowanie odpowiedzi na te (i wiele innych) pytań oraz odnalezienie własnej marketingowej zielonej ścieżki. Podczas szkolenia czerpiemy z realnych doświadczeń firm i marek – tego nie nauczy żadna książka! Szkolenie będzie prowadzone w formie interaktywnego wykładu z wykorzystaniem ćwiczeń angażujących uczestników. Liczne case studies nadadzą szkoleniu wymiar praktyczny.

SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO

  • Właścicieli firm, osób zarządzających marką, zwłaszcza z branż oferujących produkty ekologiczne
  • Pracowników działu marketingu, reklamy oraz innych osób odpowiedzialnych za promocję firmy
  • Specjalistów pragnących podążyć nowymi trendami i zrozumieć potrzeby klientów
  • Firm, które chcą być nowoczesne i zyskać rynkową przewagę nad konkurentami
  • Osób poszukujących nowych szans na rozwój swojego biznesu lub wzbogacenia portfolio usług o komponent ekologicznych

PORUSZANE ZAGADNIENIA

  • Ewolucja zielonych marek – ekologiczny marketing staje się mainstreamem
  • Zmiany nawyków i zachowań konsumenckich. Nowe kanały dotarcia do klientów.
  • Segmentacja klientów według ekologicznych zagadnień – motywy i strategie zakupowe zielonych konsumentów
  • Wartości dla Twoich klientów – budowa modelu Value Propositions
  • Strategie zielonego marketingu
  • Cykl życia produktu – projektowanie + eko-innowacje
  • Narzędzia komunikacji dla odpowiedzialnej marki
  • Wiarygodność i autorytet marki vs. greenwashing
  • Trendy i Casestudies
  • Rola CSR w budowaniu ekologicznej i godnej zaufania marki

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA

  • Przeformułowanie myślenia o marce w kategoriach eko marketingu
  • Zbudowanie indywidualnego profilu value propositions
  • Przekrój możliwości i najlepszych praktyk
  • Wiedza, refleksja, impuls do działania